Here in America there’s no need to buy them off, they preach it like it’s gospel free of charge.

(Daily Mail) — Britain’s leading green activist research centre spent £15,000 on seminars for top BBC executives in an apparent bid to block climate change sceptics from the airwaves, a vast new cache of leaked ‘Climategate’ emails has revealed.

The emails — part of a trove of more than 5,200 messages that appear to have been stolen from computers at the University of East Anglia — shed light for the first time on an incestuous web of interlocking relationships between BBC journalists and the university’s scientists, which goes back more than a decade.

They show that University staff vetted BBC scripts, used their contacts at the Corporation to stop sceptics being interviewed and were consulted about how the broadcaster should alter its programme output.

Like the first ‘Climategate’ leaks two years ago, they were placed last week on a Russian server by an anonymous source.

Again like their predecessors, they have emerged just before a United Nations climate summit, which is to start this week in Durban.

BBC insiders say the close links between the Corporation and the UEA’s two climate science departments, the Climatic Research Unit (CRU) and the Tyndall Centre for Climate Research, have had a significant impact on its coverage.

‘Following their lead has meant the whole thrust and tone of BBC reporting has been that the science is settled, and that there is no need for debate,’ one journalist said. ‘If you disagree, you’re branded a loony.’

In 2007, the BBC issued a formal editorial policy document, stating that ‘the weight of evidence no longer justifies equal space being given to the opponents of the consensus’ — the view that the world faces catastrophe because of man-made carbon dioxide emissions.

Keep reading…